... رنگین کمان؛ نشانی از بی نشان ...

تا چند جویی آخر از جان نشان جانان ** درباز جان و دل را کین راه بی نشانست

... رنگین کمان؛ نشانی از بی نشان ...

تا چند جویی آخر از جان نشان جانان ** درباز جان و دل را کین راه بی نشانست

مناجات مشتاقان

مناجات الراغبین (مشتاقان) - پنجمین مناجات از مناجات های پانزده گانه ی امام سجاد (ع):

گفتگوى کسانى است که مشتاق الطاف الهى و بهره گیرى از انوار قدس ربّانى اند; به عطوفت و برّ و احسان او و نعمت هاى فراوانش دلخوش اند.

بِسْمِ اللهِ الرَّحْمنِ الرَّحیمِ

خدایا اگر توشه ام براى پیمودن راه بسوى تو اندک است،

ولى گمانم به توکل و اعتمادبر تو نیکوست؛

و اگر جرم و گناهم مرا از کیفر تو ترسناک کرده ،

ولى امیدم به من نوید ایمنى از انتقامت را مى دهد ؛

و اگر گناهم مرا در سر راه کیفرت قرار داده،

ولى اعتماد خوبى که به تو دارم مرا به پاداش نیکت آگاه کرده ؛

و اگر غفلت مرا از آمادگى براى شرفیابى درگاهت به خواب عمیقى فرو برده ،

ولى معرفت و آگاهى از کرم و بخششهایت مرا بیدار کرده؛

و اگر زیاده روى در نافرمانى و سرکشى میان من و تو را تیره ساخته،

ولى مژده آمرزش و خشنود شدنت مرا به همدمى و انس با تو کشانده؛

از تو خواهم به تابشهاى جمالت و به انوار ذات مقدست ؛ و زارى کنم به درگاهت ؛

براى جلب عواطف مِهرت و دقایق احسانت

که حقیقت بخشى به گمانم در آنچه از تو آرزومندم

از بخشش فراوان و احسان نیکو در مورد تقرب به تو و نزدیکى به حضرتت و بهره مند شدن از تماشاى جمالت

و اینک من خود را در معرض نسیم جانبخش لطف و توجهت درآورده

و خواهان باران جود و احسانت هستم

و از خشمت به سوى خشنودیت گریخته

و از خودت بدرگاه خودت فرار کرده ام

و امید بهترین چیزى را که نزد توست دارم

و بر بخششهاى تو توکل کرده ام

و نیازمند سرپرستى توام

خدایا بدانچه از فضل خود درباره من دست زدى به پایانش رسان

و آنچه از کرمت بر من بخشیدى آن را از من مگیر

و آنچه را به بردبارى خویش بر من پوشانده اى آشکارش مکن

و کارهاى زشتى را که من انجام داده ام برایم بیامرز

خدایا خودت را به درگاهت شفیع آورم و از تو به خودت پناه برم

به درگاهت آمده ام در حالى که آزمندم به احسانت

مشتاقم به دریافت بخششت

تشنه ام به باران رحمتت

باران جویم از ابر فضل و احسانت

جویاى اسباب خشنودیت هستم

و عازم تشرف به آستانت گشته ام

در جویبار عطایت وارد گشته و خواهشمند بهترین نیکیهاى تو هستم

بار نیاز به درگاه حضرت تو فرود آورده

و ذات تو را خواهانم

کوبنده ام در رحمتت را

و خوارم در برابر عظمت و جلالت

پس انجام ده درباره ام آنچه را تو شایسته آنى از آمرزش و مهربانى

و انجام مده درباره ام آنچه را من سزاوار آنم از عذاب و انتقام

به مهربانیت اى مهربانترین مهربانان.

نظرات 1 + ارسال نظر
سمانه شنبه 26 فروردین 1391 ساعت 12:18 ق.ظ http://parastesh1.blogsky.com

بسیار زیبا بود مناجات امام سجاد از اون دسته از مناجاتهایی هست که خوندنش در زندگی خیلی تاثیر داره و باعث گره گشایی های زیادی میشه

آره همین طوره.
خصوصا وقتایی که خود انسان زبانش از مناجات عاجزه

ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد